Klantenservice

Hallo, hoe kunnen wij u helpen?

Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen. U bent ook van harte welkom om onze Antwoord Bot in de rechter hoek te proberen om antwoorden op uw vragen te vinden.

Als u niet het antwoord vindt waar u naar op zoek was, voel u vrij om ons een bericht achter te laten. Wij reageren zo snel mogelijk op uw vraag en niet later dan binnen 24 uur op reguliere werkdagen.

Bezorging en retourneren

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Als je 3 brillen kiest, krijg je gratis verzending met thuisbezorging. Als je 1 of 2 brillen kiest, kost de bezorging €5.

  • Hoe lang is de levertijd?

    Als u op werkdagen voor 14.00 uur bestelt, wordt uw bestelling dezelfde dag verzonden. Bestelt u na 14.00 uur of in het weekend, dan wordt uw bestelling de volgende werkdag verzonden. De bezorgtijd varieert van land tot land, maar is normaal gesproken 2-6 werkdagen vanaf de dag waarop de bestelling is geplaatst. 

  • Gratis retourneren?

    Als de bril u niet bevalt, kunt u de goederen zonder extra kosten retourneren. Je moet dit wel binnen 100 dagen doen. Vul ons retourformulier in en volg het op. Zorg ervoor dat je het oude retouretiket op de verpakking bedekt of verwijdert. Houd er rekening mee dat retourneren alleen gratis is als je ons retouretiket gebruikt.

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Pak de bril voorzichtig terug in de verpakking. De bril moet in de originele verpakking en zonder gebruikssporen worden geretourneerd. Vul ons retourformulier in om je retourlabel te ontvangen. Plak vervolgens ons retouretiket op het pakket en stuur het terug naar dezelfde koerier van wie je het pakket hebt ontvangen. Vergeet niet dat retourneren alleen gratis is als je het meegeleverde retouretiket gebruikt. Je ontvangt automatisch een e-mail als we het artikel in ons magazijn hebben geregistreerd. We betalen je dan binnen 14 werkdagen het aankoopbedrag terug met dezelfde betaalmethode als waarmee je de bestelling hebt geplaatst.

  • Hoe kan ik mijn bestelling omruilen?

    Als je een product dat je hebt gekocht wilt ruilen, stuur het dan gewoon terug naar ons magazijn.

    1. Verpak de producten die je wilt ruilen in hun originele verpakking.

    2. Vul ons retourformulier in en bevestig je retourlabel aan het pakket.

    3. Overhandig het pakket aan het postbedrijf dat het pakket bij je heeft afgeleverd. Zodra we het pakket in ons magazijn hebben ontvangen, krijg je je geld terug - je kunt dit terugbetaalde geld gebruiken om de producten te kopen die je wilt ruilen.

    4. Nu hoef je alleen nog maar de nieuwe modellen te kopen die je wilt. Neem voordat je dit doet contact op met onze klantenservice, zodat je dezelfde prijzen krijgt als je 3 paar hebt besteld en slechts 1 of 2 van deze paren wilt ruilen. Als je alle 3 de paren ruilt, stuur je ze gewoon terug, krijg je je geld terug en koop je het gewenste paar opnieuw.

  • Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?

    Als je een product aan ons retourneert, betalen we alle betalingen en verzendkosten terug. Je ontvangt automatisch een e-mail wanneer we je retourzending registreren in ons magazijn. We betalen je dan het aankoopbedrag terug via de gebruikte betaalmethode. Het kan tot 14 werkdagen duren voordat we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen en de restitutie hebben verwerkt.

    Ons gratis retourbeleid is echter niet van toepassing in de volgende gevallen:

    1. Als je meerdere artikelen in één bestelling hebt gekocht en slechts spijt hebt van een deel van je aankoop, betalen we je de verzendkosten niet terug.


    2. Als je een verzendmethode hebt gekozen die duurder is dan de goedkoopste verzendmethode die wij aanbieden, krijg je de extra kosten niet vergoed. We betalen je onmiddellijk terug en in ieder geval binnen 14 werkdagen na ontvangst van je retourzending.

Mijn bestelling

  • Is mijn bestelling verzonden?

    Heb je je bestelling voor 14:00 pm geplaatst? Dan wordt je pakketje vandaag verzonden. Heb je je bestelling na 14:00 pm besteld, dan wordt je pakketje de volgende werkdag meteen verzonden.

    In het weekend je bestelling geplaatst? Dan wordt je pakketje de volgende werkdag verzonden. Zodra je bestelling vanuit ons magazijn wordt verzonden, ontvang je een e-mailbevestiging.

    Deze e-mail bevat een track & trace nummer. Dit volgnummer wordt door het postbedrijf iets later geactiveerd.

  • Kan ik mijn bestelling traceren?

    Ja dat kan. Zodra jouw bestelling werd verzonden vanuit ons magazijn ontvangt je een e-mail. In deze e-mail vind je een track en trace nummer.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Helaas niet. Om een snelle levering te garanderen, beginnen we met de verwerking van je bestelling zodra deze is ontvangen. Als je het artikel of de artikelen niet meer wilt, kun je na ontvangst van het pakket gebruikmaken van onze gratis retourservice. Lees hier meer over onze gratis retourservice.

  • Kan ik mijn bestelling aanpassen?

    Helaas niet. Omdat we ernaar streven dat je je bestelling zo snel en nauwkeurig mogelijk ontvangt, kunnen we je bestelling niet annuleren of wijzigen als deze eenmaal is geplaatst.

  • Ik heb het verkeerde adres ingevoerd, wat moet ik doen?

    Als je je adres verkeerd hebt ingevoerd, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. We zijn per email hallo@luxreaders.nl op werkdagen bereikbaar.

    Indien mogelijk kunnen we je adres meteen wijzigen.

    Indien dit niet mogelijk is, kunnen we samen een oplossing hiervoor vinden!

  • Ik heb de verkeerde bestelling ontvangen?

    Onze excuses als we je een artikel hebben toegestuurd dat je niet hebt besteld!

    Als je het verkeerde product bij je bestelling hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice en geef aan welk product je oorspronkelijk hebt besteld. Vermeld ook het bestelnummer zodat we je een kortingscode kunnen geven voor het geval je 3 paar hebt gekocht en het verkeerde paar wilt ruilen.

    Stuur het pakket dan gewoon terug in de originele verpakking met ons voorgefrankeerde retouretiket. Volg ons retourformulier om je retourlabel te ontvangen. Stuur het pakket vervolgens terug naar hetzelfde postbedrijf dat het oorspronkelijk bij je heeft afgeleverd.

Betaling

  • Welke betaalwijzen worden geaccepteerd?

    Bij Luxreaders.nl kun je op de volgende manieren betalen:
    - IDEAL
    - Creditcard (Visa, Mastercard, Visa Elektron, maestro).

  • Wanneer worden de kosten van mijn bestelling in rekening gebracht?

    Wanneer je bestelling is geplaatst, is je creditkaart geautoriseerd en ontvangt je een e-mail ter bevestiging dat je bestelling succesvol is geplaatst. Je betaling zal worden uitgevoerd wanneer we je bestelling hebben ingepakt en deze vanuit ons magazijn hebben verzonden. 

    Mocht je creditkaart niet geautoriseerd zijn, dan kan de betaling dus niet uitgevoerd  worden. In dat geval ontvang je onmiddellijk een melding dat de betaling niet gelukt is. Houd er rekening mee dat sommige creditcards het geld kunnen reserveren. Dit betekent dat je gedurende korte tijd zelf vanzelfsprekend geen toegang tot dat bedrag kunt krijgen. 

Maatvoering, monturen en sterktes

  • Welke maten zijn beschikbaar?

    Al onze brillen zijn beschikbaar in verschillende monturen en maten. De meeste van onze brillen hebben een universele maat, indien je een label met "breed" of "smal" zien, duidt dit op een andere pasvorm in verhouding tot de stijl van het model. Een enkel model is niet altijd in meerdere maten verkrijgbaar, aangezien dit geen "maten" zijn, maar indicaties met betrekking tot de stijl en pasvorm van de bril.

    Je kunt het juiste maten altijd terugvinden onder productomschrijving.

  • Zijn alle brillen unisex?

    Onze brillen zijn geheel unisex en zijn speciaal ontworpen voor zowel heren als dames. Maak je maar geen zorgen, onze designers in Kopenhagen hebben de afmetingen nauwkeurig samengesteld om de speciale gezichtskenmerken van zowel heren als dames te complimenteren. Op onze website zie je dat we onderscheid maken tussen producten voor heren en dames.

  • Welke combinaties sterkte, en monturen bieden jullie?

    We bieden veel verschillende combinaties van brillen met verschillende lenssterktes en verschillende maten, namelijk smal, medium en breed. We bieden sterktes variërend van +1 tot en met +3.5.

    Wij bieden leesbrillen met enkelvoudige glazen, die slechts één type zicht corrigeren in beide glazen.

    Heb je specifieke wensen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Wanneer zijn artikelen weer op voorraad?

    We kunnen niet precies inschatten wanneer we onze bestsellers weer op voorraad hebt, maar we streven ernaar om onze voorraad zo snel mogelijk bij te vullen. Je kunt ons ook altijd een mail sturen met de juiste naam van het gewenste product om een indicatie te krijgen wanneer ze weer beschikbaar zal zijn.

    Totdat de gewenste bril weer op voorraad is, kun je jezelf op de hoogte houden via onze collecties pagina.

  • Is het mogelijk om de brillen te verstellen?

    Je kunt de breedte van je bril aanpassen door de oorstukken naar binnen of buiten te buigen. Door de oorstukken van de bril naar buiten te buigen ben je verlost van onnodige druk aan de zijkant van je hoofd of slapen, terwijl het naar binnen buigen van de oorstukken ervoor zorgt dat de bril strakker tegen de zijkant van je hoofd klemt.

Neem contact op

  • Email

    Niet het antwoord gevonden dat u zoekt? Stuur een e-mail naar ons op het onderstaande e-mailadres:

    hallo@luxreaders.nl

    Voeg uw ordernummer toe wanneer u contact opneemt met onze klantenservice.

    Wij reageren op uw vraag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 24 uur op normale werkdagen.

Onze belofte

100% Gegarandeerd Geluk

De Happiness Guarantee garandeert dat we er alles aan zullen doen om ervoor te zorgen dat u tevreden bent met uw Luxreaders. Als u bril niet past, helpen we u met gratis retourneren of ruilen. Als uw bril stuk gaat of u verliest een schroef, dan vervangen we hem. Wat er ook voor nodig is. Zonder vragen te stellen. Neem gewoon contact op met ons. We zijn er voor u.