Klantenservice

Hallo, hoe kunnen wij u helpen?

Hieronder vindt u antwoord op de meest gestelde vragen. U bent ook van harte welkom om onze Antwoord Bot in de rechter hoek te proberen om antwoorden op uw vragen te vinden.

Als u niet het antwoord vindt waar u naar op zoek was, voel u vrij om ons een bericht achter te laten. Wij reageren zo snel mogelijk op uw vraag en niet later dan binnen 48 uur op reguliere werkdagen.

Bezorging en retourneren

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bezorging is gratis bij het bestellen van 3 of meer brillen. De bezorgkosten voor 1 bril, bedragen € 5,00.

  • Hoe lang is de levertijd?

    Als u op werkdagen voor 14.00 uur bestelt, wordt uw bestelling dezelfde dag verzonden. Bestelt u na 14.00 uur of in het weekend, dan wordt uw bestelling de volgende werkdag verzonden. De bezorgtijd varieert van land tot land, maar is normaal gesproken 2-6 werkdagen vanaf de dag waarop de bestelling is geplaatst. 

  • Gratis retourneren?

    Het is gratis om jouw goederen naar ons terug te sturen en je hebt recht op het volledige retourbeleid. Gebruik de bijgevoegde retourbon die gratis is en altijd in het pakket zit. Verpak de goederen veilig in dezelfde originele verpakking als waarin ze zijn ontvangen.

    Lees hier meer over gratis retourneren

    De volgende gevallen zijn echter vrijgesteld van gratis retourzendingen:
    1. Als je in een bestelling meerdere artikelen hebt gekocht en slechts een deel van jouw aankoop wilt retourneren, vergoeden wij de bezorgkosten niet.

    2. Indien je een bezorgoptie hebt gekozen die duurder is dan de door ons geselecteerde bezorgoptie vergoeden we deze kosten niet. De kosten wordt binnen 100 dagen terugbetaald.

  • Ik heb geen retoursticker ontvangen?

    Indien je geen retoursticker hebt ontvangen binnenin je pakket, neem dan direct contact op met onze klantenservice. We kunnen je snel helpen door een nieuwe label te verzenden.

    Onze klantenservice is bereikbaar op hallo@luxreaders.nl -
    we streven ernaar om alle mails te beantwoorden binnen 24 uur.

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Hier is hoe je het doet:  
    Plaats de goed verpakte items terug in de verpakking en sluit deze zorgvuldig. De goederen moeten worden geretourneerd in dezelfde originele verpakking als waarin ze zijn geleverd. Vervolgens plakt je het bijgevoegde retourlabel op het pakket aan en levert je het pakket in bij een PostNL punt bij jou in de buurt.

    Houd er rekening mee dat de retourzending alleen gratis is wanneer je het bijgevoegde retourlabel van Luxreaders gebruikt.

    Je ontvangt automatisch een e-mail wanneer we jouw retourzending in ons magazijn registreren. Dit kan tot 30 dagen duren. Vervolgens betalen we de aankoopprijs terug op dezelfde manier waarop de betaling gedaan is.

    LET OP! Ons retourlabel bevat geen barcode en kan daardoor NIET gescand worden, verwarrend voor je lokale postbedrijf, omdat we allemaal gewend zijn om een track-en-trace nummer te ontvangen.

    Indien jouw postkantoor je vragen om een bedrag van € 13,- te betalen, moet je hiermee NIET akkoord gaan, deze kosten vergoeden wij namelijk niet terug. Ons retourlabel is al door ons betaald. 

  • Hoe kan ik mijn bestelling omruilen?

    Indien je een gedeelte van je bestelling wilt omruilen, kun je je items retour opsturen met onze retoursticker.

    Het enige wat je moet doen is:
    1. Verpak de items terug in hun originele verpakking.
    2. Binnenin je pakket heb je een retoursticker ontvangen, plaats je sticker op je retourpakket.
    3. Neem je pakket naar een PostNL punt bij jou in de buurt.

    Zodra we je pakketje hebben ontvangen, ontvangt je je geld terug - dit bedrag gebruik je je nieuwe items te bestellen. Nu kun je je nieuwe bestelling online plaatsen.

    Neem eerst contact op met onze klantenservice voor het plaatsen van je nieuwe bestelling, we bieden je een kortingscode om dezelfde eenheidsprijs te betalen van 3 voor € 69

    Wil je 1 item omruilen van de drie bestelde brillen, ontvangt je € 23 van het betaalde bedrag terug. Je ontvangt dan een persoonlijke code waar je geen € 35 voor een bril betaald, maar € 23

    LET OP. Hier wordt € 5,- verzendkosten berekend.
    Wil je 3 van je brillen omruilen, kun je je pakketje gewoon retourneren en een nieuwe order plaatsen. 

  • Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?

    Wanneer je je bestelling terugstuurt, betalen we je geld terug inclusief verzendkosten. Je ontvangt automatisch een mail wanneer we jouw pakketje ontvangen hebben in ons warenhuis. We betalen dan het betaalde bedrag terug op dezelfde manier als waarop de aankoop gedaan is. Het kan tot wel 100 dagen duren vanaf het moment dat je je pakket hebt afgegeven. 

    Ons gratis retourbeleid is echter niet van toepassing in de volgende gevallen:

    1. Wil je slechts een deel van je aankoop terugsturen, dan vergoeden we de verzendkosten niet.

    2. Indien je een bezorgoptie hebt gekozen die duurder is dan de door ons geselecteerde bezorgoptie vergoeden we deze kosten niet. De kosten wordt binnen 100 dagen terugbetaald.

Mijn bestelling

  • Is mijn bestelling verzonden?

    Heb je je bestelling voor 14:00 pm geplaatst? Dan wordt je pakketje vandaag verzonden. Heb je je bestelling na 14:00 pm besteld, dan wordt je pakketje de volgende werkdag meteen verzonden.

    In het weekend je bestelling geplaatst? Dan wordt je pakketje de volgende werkdag verzonden. Zodra je bestelling vanuit ons magazijn wordt verzonden, ontvang je een e-mailbevestiging.

    Deze e-mail bevat een track & trace nummer. Dit volgnummer wordt door het postbedrijf iets later geactiveerd.

  • Kan ik mijn bestelling traceren?

    Ja dat kan. Zodra jouw bestelling werd verzonden vanuit ons magazijn ontvangt je een e-mail. In deze e-mail vind je een track en trace nummer. Let op! Je pakket wordt vanuit Denemarken verzonden, volg je pakket hier. Zodra jouw pakketje is aangekomen in Nederland kan je je pakket hier volgen.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Helaas niet. Omdat we onze bestellingen snel willen leveren beginnen we met alle bestellingen zodra deze is ontvangen. Als je het artikel / de artikelen niet meer wilt hebben, raden we je aan om onze gratis retourzending te gebruiken zodra het pakket is ontvangen. Lees hier meer over gratis retourneren.

  • Kan ik mijn bestelling aanpassen?

    Wij weten dat je je brillen snel nodig heeft! Zodra je de bestelling hebt geplaatst, zijn wij ermee bezig! Helaas betekent dit dat we geen annuleringen kunnen doen, omdat de bestelling al in het magazijn in behandeling is (meestal binnen enkele seconden).

    Als er iets mis is gegaan met je bestelling, is het natuurlijk mogelijk om je bestelling terug te sturen naar ons. Meer informatie over de retourprocedure vind je hier: Hoe retourneer ik mijn bestelling?

  • Ik heb het verkeerde adres ingevoerd, wat moet ik doen?

    Als je je adres verkeerd hebt ingevoerd, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. We zijn per email hallo@luxreaders.nl op werkdagen bereikbaar.

    Indien mogelijk kunnen we je adres meteen wijzigen.

    Indien dit niet mogelijk is, kunnen we samen een oplossing hiervoor vinden!

  • Ik heb de verkeerde bestelling ontvangen?

    Onze excuses als we je een artikel hebben toegestuurd dat je niet hebt besteld!

    Stuur het artikel alsjeblieft terug naar ons. Gebruik de bijgevoegde retourlabel hiervoor en geef je pakket af bij een PostNL punt. Neem na het retourneren van het pakket contact op met onze klantenservice, zodat we dit kunt oplossen!

    Onze excuses voor het ongemak.

Betaling

  • Welke betaalwijzen worden geaccepteerd?

    Bij Luxreaders.nl kun je op de volgende manieren betalen:
    - IDEAL
    - Creditcard (Visa, Mastercard, Visa Elektron, maestro).

  • Wanneer worden de kosten van mijn bestelling in rekening gebracht?

    Wanneer je bestelling is geplaatst, is je creditkaart geautoriseerd en ontvangt je een e-mail ter bevestiging dat je bestelling succesvol is geplaatst. Je betaling zal worden uitgevoerd wanneer we je bestelling hebben ingepakt en deze vanuit ons magazijn hebben verzonden. 

    Mocht je creditkaart niet geautoriseerd zijn, dan kan de betaling dus niet uitgevoerd  worden. In dat geval ontvang je onmiddellijk een melding dat de betaling niet gelukt is. Houd er rekening mee dat sommige creditcards het geld kunnen reserveren. Dit betekent dat je gedurende korte tijd zelf vanzelfsprekend geen toegang tot dat bedrag kunt krijgen. 

Maatvoering, monturen en sterktes

  • Welke maten zijn beschikbaar?

    Al onze brillen zijn beschikbaar in verschillende monturen en maten. De meeste van onze brillen hebben een universele maat, indien je een label met "breed" of "smal" zien, duidt dit op een andere pasvorm in verhouding tot de stijl van het model. Een enkel model is niet altijd in meerdere maten verkrijgbaar, aangezien dit geen "maten" zijn, maar indicaties met betrekking tot de stijl en pasvorm van de bril.

    Je kunt het juiste maten altijd terugvinden onder productomschrijving.

    We bieden alleen leesbrillen met enkelvoudige glazen, die slechts één type zicht in beide lenzen corrigeert.

  • Zijn alle brillen unisex?

    Onze brillen zijn geheel unisex en zijn speciaal ontworpen voor zowel heren als dames. Maak je maar geen zorgen, onze designers in Kopenhagen hebben de afmetingen nauwkeurig samengesteld om de speciale gezichtskenmerken van zowel heren als dames te complimenteren. Op onze website zie je dat we onderscheid maken tussen producten voor heren en dames.

  • Welke combinaties sterkte, en monturen bieden jullie?

    We bieden veel verschillende combinaties van brillen met verschillende lenssterktes en verschillende maten, namelijk smal, medium en breed. We bieden sterktes variërend van +1 tot en met +3.5.

    Heb je specifieke wensen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Wanneer zijn artikelen weer op voorraad?

    We kunnen niet precies inschatten wanneer we onze bestsellers weer op voorraad hebt, maar we streven ernaar om onze voorraad zo snel mogelijk bij te vullen. Je kunt ons ook altijd een mail sturen met de juiste naam van het gewenste product om een indicatie te krijgen wanneer ze weer beschikbaar zal zijn.

    Totdat de gewenste bril weer op voorraad is, kun je jezelf op de hoogte houden via onze collecties pagina.

  • Is het mogelijk om de brillen te verstellen?

    Al onze brillen hebben flexibele scharnieren om het ultieme draagcomfort te garanderen. Je kunt de breedte van je bril aanpassen door de oorstukken naar binnen of buiten te buigen. Door de oorstukken van de bril naar buiten te buigen ben je verlost van onnodige druk aan de zijkant van je hoofd of slapen, terwijl het naar binnen buigen van de oorstukken ervoor zorgt dat de bril strakker tegen de zijkant van je hoofd klemt.

Neem contact op

  • Email

    Niet het antwoord gevonden dat u zoekt? Stuur een e-mail naar ons op het onderstaande e-mailadres:

    hallo@luxreaders.nl

    Voeg uw ordernummer toe wanneer u contact opneemt met onze klantenservice.

    Wij reageren op uw vraag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 48 uur op normale werkdagen.

Onze belofte

100% Gegarandeerd Geluk

De Happiness Guarantee garandeert dat we er alles aan zullen doen om ervoor te zorgen dat u tevreden bent met uw Luxreaders. Als u bril niet past, helpen we u met gratis retourneren of ruilen. Als uw bril stuk gaat of u verliest een schroef, dan vervangen we hem. Wat er ook voor nodig is. Zonder vragen te stellen. Neem gewoon contact op met het Lux Happiness Team. We zijn er voor u.