Veelgestelde vragen
Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Vaak is het snelste om daar eerst even te kijken. Wil je toch contact met ons opnemen? Gebruik dan de chatbot linksonder.
Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Vaak is het snelste om daar eerst even te kijken. Wil je toch contact met ons opnemen? Gebruik dan de chatbot linksonder.
Kies je 3 brillen? Dan betaal je geen verzendkosten. Kies je 1 of 2 brillen? Dan betaal je € 5 verzendkosten.
Bestel je vóór 14:00 op een doordeweekse dag? Dan pakken we je bestelling nog dezelfde dag in en versturen we hem meteen. Bestel je na 14:00 of in het weekend? Dan versturen we de volgende werkdag. De levertijd verschilt per land, maar normaal gesproken duurt het 2 tot 6 werkdagen vanaf het moment van bestellen.
Bevalt de bril niet? Geen probleem — stuur hem gewoon gratis terug. Dat kan tot 100 dagen na je bestelling. Vul gewoon ons retourformulier in. Vergeet niet het oude retourlabel te verwijderen of af te plakken. Let op: retouren zijn alleen gratis als je ons retourlabel gebruikt.
Pak de bril zorgvuldig terug in de originele verpakking. De bril moet ongebruikt zijn en zonder beschadigingen teruggestuurd worden. Vul ons retourformulier in om je retourlabel en CN 22-label te ontvangen. Plak beide labels aan de buitenkant van het pakket en lever het in bij een postkantoor in het Verenigd Koninkrijk. Vergeet niet: de retour is alleen gratis als je ons retourlabel gebruikt. Je krijgt automatisch een e-mail zodra we het artikel in ons magazijn hebben geregistreerd. We betalen het aankoopbedrag dan binnen 14 werkdagen terug via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt besteld.
Wil je een of meerdere artikelen omruilen? Dat doe je in twee stappen:
1. Stuur eerst het artikel terug op de gebruikelijke manier — zie ons retourproces hier. Zodra we de retour ontvangen, krijg je het geld terug via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt besteld.
2. Zoek het product waarnaar je wilt omruilen op onze website en bestel op de normale manier. Bij minder dan 3 brillen betaal je verzendkosten. Maakt de bril deel uit van ons 3-brillen-aanbod? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice. We geven je dan een kortingscode zodat je dezelfde prijs per bril krijgt als bij het 3-brillen-aanbod.
Stuur je een product terug? Dan betalen we alle bedragen terug die je aan Luxreaders hebt betaald, inclusief verzendkosten voor de levering. Je ontvangt automatisch een e-mail zodra we je retour in ons magazijn registreren. We betalen het aankoopbedrag dan terug via de gebruikte betaalmethode. Het kan tot 14 werkdagen duren voordat we de geretourneerde artikelen ontvangen en het bedrag terugstorten.
Ons gratis retourbeleid geldt echter niet in de volgende gevallen:
Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, krijg je een bevestigingsmail. In die mail staat een trackingnummer. Dat nummer wordt pas actief zodra de koerier de eerste scan maakt. Dat is vaak 's avonds of de volgende ochtend vroeg.
Ja. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, krijg je een bevestigingsmail. In die mail staat een trackingnummer. Dat nummer wordt pas actief zodra de koerier de eerste scan maakt. Dat gebeurt meestal 's avonds of de volgende ochtend vroeg.
Helaas niet. Voor een snelle levering beginnen we meteen met het verwerken van je bestelling zodra deze binnenkomt. Wil je het artikel toch niet meer? Dan kun je gebruikmaken van onze gratis retour zodra je het pakket hebt ontvangen. Lees meer over onze gratis retour hier.
Helaas niet. We doen ons best om je bestelling zo snel en nauwkeurig mogelijk te bezorgen. Daarom kunnen we bestellingen niet meer annuleren of wijzigen zodra ze zijn geplaatst.
Heb je een fout gemaakt in je adres? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Die is op werkdagen bereikbaar via hallo@luxreaders.nl.
Als het nog kan, passen we het adres meteen aan.
Is de bestelling al onderweg en kunnen we het bezorgadres niet meer wijzigen? Dan zoeken we samen een andere oplossing!
Heb je het verkeerde product ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice en geef door welk product je oorspronkelijk had besteld, met het bestelnummer erbij. Als je 3 brillen hebt gekocht en er één wilt omruilen, geven we je een kortingscode.
Stuur het pakket terug in de originele verpakking. Gebruik daarvoor het retourformulier op onze website.
Lever het pakket in bij dezelfde postdienst die het bij jou heeft afgeleverd.
We accepteren deze credit- en debetkaarten:
Visa, MasterCard, Visa Electron, Maestro credit- en debetkaart.
Zodra je bestelling is geplaatst, wordt je kaart geautoriseerd en ontvang je een e-mail ter bevestiging. De betaling wordt pas afgeschreven nadat we je bestelling hebben verzonden vanuit ons magazijn.
Als je kaart niet wordt geautoriseerd, wordt er geen betaling in rekening gebracht en zie je direct op het scherm dat de betaling mislukt is. Let op: sommige kaartuitgevers kunnen het bedrag tijdelijk reserveren, ook al is de betaling niet goedgekeurd. Hierdoor is dat bedrag even niet beschikbaar.
Onze brillen zijn verkrijgbaar in verschillende maten. De meeste modellen zijn universeel van maat en passen bij bijna iedereen. Als er 'breed' of 'smal' bij staat, geeft dat aan dat de pasvorm verschilt van het standaard model. Niet elk model is in meerdere maten beschikbaar — het zijn geen maten, maar indicaties van de stijl en pasvorm. In de webshop zie je of een bril bijzonder smal of breed is.
Wanneer je een bril hebt gekozen, kun je naar beneden scrollen voor de exacte afmetingen.
Kun je de juiste maat niet vinden bij het model dat je wilt kopen? Dan is deze helaas uitverkocht.
Al onze brillen zijn unisex ontworpen en passen even goed bij mannen als vrouwen. Toch zie je op onze website vaak een opdeling tussen heren- en damesbrillen. Dit doen we alleen om de populairste modellen per geslacht te tonen, zodat je makkelijker vindt wat bij jou past.
We hebben enorm veel combinaties van modellen, maten en sterktes. Niet altijd hebben we precies de bril die je zoekt. Soms is die uitverkocht, soms bestaat de gewenste pasvorm simpelweg niet in ons assortiment.
We leveren alleen brillen met enkelvoudige glazen, die één type gezichtscorrectie in beide lenzen bieden.
Je mag altijd contact opnemen met onze klantenservice voor een vraag of verzoek.
Het is vaak lastig te zeggen wanneer een specifieke bril weer op voorraad is. We doen ons best om onze voorraad zo volledig mogelijk te houden en zo snel mogelijk aan te vullen.
Totdat de gewenste bril weer beschikbaar is, kun je onze collectiepagina in de gaten houden.
Ja, je kunt het montuur iets aanpassen door het voorzichtig te buigen, zonder te veel kracht te gebruiken.
Neem contact op
Heb je niet gevonden wat je zocht? Je kunt live chatten via de 'Support'-knop linksonder in beeld.