Deze handelsvoorwaarden en levering zijn van toepassing op producten die zijn gekocht op www.luxreaders.nl. Om op Luxreaders.nl te winkelen, moet je minimaal 18 jaar oud zijn en een geldige bankpas hebben die door Luxreaders geaccepteerd is. Luxreaders.nl is eigendom van Luxreaders ApS (DK38454749).

Wanneer je op Luxreaders.nl winkelt, ga je akkoord met deze voorwaarden en ben je daarom verplicht om de voorwaarden door te nemen voordat je bestelt. Aangezien Luxreaders deze voorwaarden van tijd tot tijd kan wijzigen, moet je elke keer dat je winkelt bij Luxreaders.nl de voorwaarden lezen. De voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 26 Januari 2024.


Betaling en levering

Wij accepteren betalingen via Visa, MasterCard en Paypal. Het bedrag wordt in rekening gebracht zodra het product is verzonden.

Je kunt altijd de totale verzendkosten bekijken wanneer je een leveringsoptie kiest tijdens het voltooien van je bestelling. Deze zijn te zien bij het afrekenen wanneer je de leveringsoptie kiest.

Als je minder dan drie brillen ruilt, betalen we geen verzendkosten voor de nieuwe bestelling. Als je drie of meer brillen hebt besteld en slechts één of twee brillen ruilt, worden extra verzendkosten in rekening gebracht.

 

Recht op annulering

Je hebt het recht om een aankoop binnen 100 dagen zonder reden te annuleren. Als je meer dan één product in een bestelling hebt gekocht, kun je ervoor kiezen om de aankoop van sommige of alle producten te annuleren. Lees hieronder over de terugbetaling van verzendkosten bij annulering.

De annuleringsperiode vervalt 100 dagen na de dag waarop je jouw product hebt ontvangen. Als je meerdere producten in één bestelling hebt besteld en we de producten niet tegelijkertijd kunnen leveren, loopt de opzegtermijn vanaf de dag dat je het laatste product ontvangt. Als de vervaldag een feestdag of een weekenddag is, wordt deze verlengd tot de volgende weekdag.

Je moet contact met ons opnemen om te annuleren. Je kunt ons een brief sturen op Luxreaders ApS, c/o Milcom A/S, Farverland 6, 2600 Glostrup, Denemarken, waarin je je annuleringswens aankondigt of een e-mail kunt sturen naar hallo@luxreaders.nl.

De annuleringsperiode wordt nageleefd alsje je annuleringsbericht hebt verzonden voordat de annuleringsperiode is verstreken.

Je kunt niet annuleren door simpelweg het product te weigeren na ontvangst of door het niet op te halen zonder Luxreaders te informeren over je wens om de aankoop te annuleren

Retourzendingen en retourkosten van producten

Als je de aankoop van een product annuleert, moet je het product naar ons sturen op Luxreaders ApS, c/o Milcom A/S, Farverland 6, 2600 Glostrup, Denemarken zonder onnodige vertraging en maximaal 100 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je wenst te annuleren. De termijn wordt gerespecteerd als je de producten retourneert vóór het verstrijken van de 100 dagen.

Producten kunnen niet worden verzonden op C.O.D. of zonder levering. Je betaalt voor de teruggave van het product.


Restitutie bij annulering

We betalen alle betalingen van jou aan Luxreaders terug wanneer je annuleert, inclusief verzendkosten voor levering. Dit geldt echter niet in het volgende geval: Als je meerdere producten in een bestelling hebt gekocht en slechts een deel van je aankoop annuleert, betalen we de verzendkosten voor levering niet terug.


Als je een leveringsoptie hebt gekozen die duurder is dan de goedkoopste optie die we aanbieden, betalen we de extra kosten niet terug. We betalen het bedrag zonder onnodige vertraging terug en het duurt maximaal 30 dagen voordat de terugbetaling is verwerkt vanaf de dag dat we je annulerings/retourmelding hebben ontvangen. Ons magazijn moet eerst het product ontvangen dat moet worden terugbetaald en zodra het magazijn het product heeft geregistreerd, wordt de terugbetaling overgemaakt naar de oorspronkelijke betaalmethode die is gebruikt. We kunnen pas overgaan tot terugbetaling als we je geretourneerde producten hebben ontvangen of als je de vereiste documentatie van de retourzending hebt opgestuurd.


Tenzij je uitdrukkelijk iets anders bent overeengekomen, betalen we de terugbetaling altijd uit op dezelfde betaalmethode die je tijdens de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt. In ieder geval worden er geen kosten in rekening gebracht als gevolg van de restitutie.

 

Retourneren is gratis als je ons retouretiket gebruikt. Ons label is een internationaal geaccepteerd retouretiket. De reden dat er geen streepjescode op staat, is dat de ontvanger, in dit geval Luxreaders, de verzendkosten betaalt zodra het pakket is ontvangen. Daarom moet je nooit verzendkosten betalen om een artikel te retourneren. Als je besluit geen gebruik te maken van ons retouretiket en/of een derde partij betaalt voor de verzending, zullen wij de verzendkosten niet aan je terugbetalen.


In het onwaarschijnlijke geval dat ons retouretiket niet wordt geaccepteerd zonder dat er verzendkosten in rekening worden gebracht, verzoeken we je vriendelijk om vooraf contact op te nemen met onze klantenservice voor assistentie.


Het is belangrijk om te verduidelijken dat terugbetalingen alleen van toepassing zijn op betalingen die rechtstreeks aan Luxreaders zijn gedaan. Dit betekent dat we geen retourverzendkosten kunnen terugbetalen die aan derden zijn betaald.


Klacht

Als een gekocht item tekortkomingen vertoont, bijvoorbeeld materiële- of fabricagefouten – is het kooprecht van toepassing. Je kunt binnen 24 maanden na het tijdstip van aflevering klagen over tekortkomingen in het product door contact met ons op te nemen via hallo@luxreaders.nl.

We vragen je om zo gedetailleerd mogelijk te vermelden wat het probleem is. Het is geen vereiste maar het maakt het gemakkelijker om de fout te lokaliseren en de tijd te minimaliseren die wordt besteed bij het verwerken van je klacht.

Als de klacht gegrond is en de tekortkoming niet kan worden opgelost zonder het product terug te sturen, zullen wij je redelijke verzendkosten terugbetalen. Houd er rekening mee dat het product altijd in de juiste verpakking moet worden verzonden en dat je een kwitantie voor verzending moet ontvangen. Bewaar de postbonnen, inclusief informatie over verzendkosten en eventueel track-en-trace-nummer.